PL

Enclave 4/7

Enclave 4/7

 

 Recenzje

premiera: 2 listopada, Teatr Wybrzeże, Gdańsk

reżyseria i choreografia: 
Roberto Olivan
 
asystent choreografa: 
Katarzyna Chmielewska
 
tancerze: 
Adrian Bartczak, Sebastian Flegiel, Ilona Gumowska, Tatiana Kamieniecka, Piotr Stanek, Katarzyna Ustowska, Urszula Zerek
muzyka: 
Oleg Dziewanowski 
 
kostiumy: 
Kasia Piątek
reżyseria świateł: 
Michał Kołodziej
 
Produkcja: Teatr Dada von Bzdülöw / Teatr Wybrzeże
przy wsparciu Urzędu Miasta Gdańska
 
Specjalne podziękowania dla partnera przy realizacji projektu MCKA Zatoka Sztuki w Sopocie.
 
Spektakl zrealizowany w ramach programu:
„Zamówienie choreograficzne”Instytutu Muzyki i Tańca
 

wprowadzenie:

Roberto Olivan
Ta kreacja stworzona głównie dzięki tancerzom, bądź z tworzywa jakim są same ciała tancerzy, od samego początku procesu twórczego stawia sobie bardzo wyraźny cel: postawić tancerzy przed wyzwaniem, zarówno fizycznym jak i emocjonalnym. Często bowiem naturalną tendencją człowieka jest dążenie do bezpieczeństwa i ochrony przed konfrontacją z bolesnymi i nieprzyjemnymi sytuacjami. Właśnie tam zapuszczają swoje korzenie nasze lęki. Ale wykonując ten nieświadomy ruch przegapiamy także okazję by odkryć i przeżyć coś zaskakująco pozytywnego. Poznanie tych mechanizmów, dlaczego mają one miejsce oraz świadomość ich konsekwencji pozwala nam w pełni zaangażować się w dokonywanie stanowczych wyborów. Pod koniec procesu twórczego być może uświadomimy sobie, że najpotężniejszym wrogiem naszych działań pozostaje nasza własna osoba. To przejrzenie się w lustrze i skonfrontowanie z tym odkryciem pozwoli doprowadzić nas do wyniku naszego procesu twórczego: spektaklu pełnego ryzyka, człowieczeństwa i mnóstwa pytań na które każda jednostka będzie musiała odpowiedzieć sobie sama w obliczu własnych wrogów, których napotka.
 

Galeria

z prasy:

Enclave 4/7 to portret generacji Facebooka, ale i przedstawienie autotematyczne, nawet autoironiczne, trochę o tym, jak się tworzy coś z niczego, jak pustkę wypełnia się ruchem, jak zawłaszcza przestrzeń i ludzi; jakie w tym ruchu tworzą się chwilowe wspólnoty i jakie rodzą się napięcia, jakie euforie i jakie rozczarowania. Jak enklawa staje się pułapką.
Zbigniew Majchrowski, teatralny.pl
 
Spektakl potwierdza, że ruchem, gestem i dotykiem można wyrazić wszystko i że teatr tańca może być zaangażowany i dowcipny, a nie jedynie formalny i artystowski. "Enclave" to najbardziej tęsknota za wspólnotą, za odnajdywaniem się na poziomie najwyższym i w najmniejszej skali zarazem. Teatr tańca nie zmieni rozpadającego się świata, ale może przez godzinę pokrzepić i nawiązać unikalną komunikację.
Piotr Wyszomirski, Gazeta Świętojańska
 
Założyciele teatru Dada von Bzdülöw postawili na świeżą krew i wygrali. "Enclave 4/7" to piękny i mocny spektakl o miłości, lęku i szaleństwie, jeden z lepszych, jakie powstały w tym roku w Trójmieście.
Przemysław Gulda, Gazeta Wyborcza Trójmiasto
 
Żywioł Dada wchłania kolejnych utalentowanych tancerzy.
Łukasz Rudziński, trojmiasto.pl
 
Narodził się spektakl emocjonalny, przewrotny, a nawet wywrotowy, chwilami zaskakujący, bardzo witalny, od czasu do czasu dowcipny. Ucieleśnienie młodości.
Gabriela Pewińska, Dziennik Bałtycki

 

daty prezentacji:

2014
27 listopada / Centrum Sztuki Mościce, Tarnów
5 października / Regionalne Centrum Kultur Pogranicze, Krosno
13 września / suwalski Ośrodek Kultury, Suwałki
22 sierpnia 2014 / Festiwal Retrospektywy, Art_Inkubator, Fabryka Sztuki, Łódź
5-6 kwietnia / Teatr Wybrzeże, Gdańsk

2013
2-3 listopada / Teatr Wybrzeże, Gdańsk